Pod #141 – Martech och Salestech marknadsanalys

I detta avsnitt av sälj- och marknadspodden presenterar vi resultatet av en omfattande marknadsanalys av Martech och Salestech marknaden. Att investera i rätt verktyg för marknads- och säljfunktionen blir allt viktigare. Det gäller att skapa sig en strategi för vilka produkter och leverantörer man ska satsa på. Strategiskt är det viktigt att investera i lösningar som har förmåga att täcka in hela kundlivscykeln. Bilden till avsnittet visar hur SaleForce olika produkter på ett effektivt sätt är anpassade för att stötta alla de olika faserna i kundlivscykeln. De stora aktörerna tar täten inom Martech och Salestech Det har på bara några år uppstått ett stort antal produkter och leverantörer inom detta område. Nu börjar även de stora aktörerna lansera riktigt intressanta lösningar och börjar allt mer ta täten på marknaden. Business Reflex har tillsammans med Alexander Vinberg under våren 2018 genomfört en omfattande marknadsanalys. Analysen har framför allt fokuserat på de större mer heltäckande leverantörerna inom området så som: IBM SalesForce Oracle Hubspot Adobe Av dessa leverantörer har vi sedan valt att gå vidare och göra en djupare analys av IBM och SalesForce. I detta avsnitt presenterar vi ju bara en liten del av det vi gjort analys av inom Martech […]

Om Podcasten

En digitalbyrå som skapar tillväxt