Björn Ståhl, creative director: Om vikten av att inte nöja sig

“Att jobba kreativt är ett jävla hårt arbete”, konstaterar Sveriges kanske mest prisade Creative Director – Björn Ståhl! Vi pratar om att ta fajten mot den inre latmasken. Om principerna bakom reklamkampanjerna som hyllats över hela världen. Om älska-hata-teorin och om vikten av att våga släppa sargen.Du får också berättelserna om hur succékampanjerna “Moldy Whopper” och “Swedish number” kom till.Björn Ståhl är Executive Creative Director – den sjunde bästa i världen enligt The Big Won Report. Han har skapat reklamkoncept med mögliga hamburgare för Burger King och humoristisk dammsugarreklam för Delicato – och startat stjärnkrog för varumärket Lidl. Genom åren har han fått över 200 av reklamvärldens kreativa utmärkelser, såsom Guldägg, Svarta pennor och Grand Prix i Cannes och. Han har dessutom suttit i juryn för guldägget hela 8 gånger.Intervjuar gör Maja Sönnerbo & Joel Nyberg.:::::::Rättelse: Boken Björn tipsar om är skriven av Björn Ritz och heter ”En perfekt affär”, inget annat. Kreatörer bakom nämnda kampanjer:Moldy Whopper: Max Hultberg, Magnus Ivansson.Swedish Number: Magnus Ivansson, Gustav Westman, Joakim Ewert.Delicato: Hans Elander, Michael Widemar, Kerstin Engberg.::::::::Följ Skapa till 100 i din poddapp och på:Acast: https://play.acast.com/s/skapa-till-100Instagram: https://www.instagram.com/skapatill100Facebook: https://www.facebook.com/skapatill100Skapa till 100 görs av Maja Sönnerbo, Joel Nyberg och Oscar Juhlin. Den spelas in i poddstudion i hos Lejonbröder produktion.  Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Hur odlar man lusten att vara kreativ – och hur fortsätter man att skapa genom livet? Tillsammans med inspirerande gäster snackar vi drivkrafter och inspiration men också om tvivel och prestationsångest – allt som hör till ett kreativt liv.Skapa till 100 görs av Maja Sönnerbo (varumärkesstrateg och copywriter) tillsammans med Marika Borg Ström (entreprenör) och Joel Nyberg (ljudkreatör). Vi är övertygade om att alla människor är kreativa. Därför vill vi inspirera fler att till att säga hejdå till sin inre kritiker och utforska sin egen kreativitet – oavsett hur den tar sig uttryck... Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.