Björn Ståhl, creative director: Om vikten av att inte nöja sig
“Att jobba kreativt är ett jävla hårt arbete”, konstaterar Sveriges kanske mest prisade Creative Director – Björn Ståhl! Vi pratar om att ta fajten mot den inre latmasken. Om principerna bakom reklamkampanjerna som hyllats över hela världen. Om älska-hata-teorin och om vikten av att våga släppa sargen.Du får också berättelserna om hur succékampanjerna “Moldy Whopper” och “Swedish number” kom till.Björn Ståhl är Executive Creative Director – den sjunde bästa i världen enligt The Big Won Report. Han har skapat reklamkoncept med mögliga hamburgare för Burger King och humoristisk dammsugarreklam för Delicato – och startat stjärnkrog för varumärket Lidl. Genom åren har han fått över 200 av reklamvärldens kreativa utmärkelser, såsom Guldägg, Svarta pennor och Grand Prix i Cannes och. Han har dessutom suttit i juryn för guldägget hela 8 gånger.Intervjuar gör Maja Sönnerbo & Joel Nyberg.:::::::Rättelse: Boken Björn tipsar om är skriven av Björn Ritz och heter ”En perfekt affär”, inget annat. Kreatörer bakom nämnda kampanjer:Moldy Whopper: Max Hultberg, Magnus Ivansson.Swedish Number: Magnus Ivansson, Gustav Westman, Joakim Ewert.Delicato: Hans Elander, Michael Widemar, Kerstin Engberg.::::::::Följ Skapa till 100 i din poddapp och på:Acast: https://play.acast.com/s/skapa-till-100Instagram: https://www.instagram.com/skapatill100Facebook: https://www.facebook.com/skapatill100Skapa till 100 görs av Maja Sönnerbo, Joel Nyberg och Oscar Juhlin. Den spelas in i poddstudion i hos Lejonbröder produktion. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.