108. Facebook ändrar allt igen. Vilka är varumärkens utmaningar efter F8?
En del av oss bytte ut majbrasan mot sändningen från Facebooks utvecklarevent F8. Det var ett event som skakade om en del: inte bara ny logotyp och design utan Mark Zuckerberg visade att han menar allvar med att tänka att “future is privacy”. Hur kommer det ökade fokuset på Grupper och på Messenger utmana oss som kommunikatörer och hur behöver vi nu tänka strategiskt runt Messenger och Whatsapp? Vi spelade in ett avsnitt mitt emellan cykling och packning. Lyssna och dela gärna och prata med oss om era reaktioner på det nya Facebook! Jockes #ensakidag på Linkedin https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6529121868778131456 The Verge https://www.theverge.com/2019/4/30/18524068/facebook-f8-2019-keynote-highlights-summary-news-feed-messenger-instagram-oculus Facebook FB Keynote in 12 minutes https://www.youtube.com/watch?v=UtxPdezclYw Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, Digital planner & sociala mediastrateg på JMWGolin och Sarah Larsson Bernhardt, Head of social på SKF Group Corporate communication. Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se. Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify (https://open.spotify.com/show/7hzQ5YVQxxFZq77JsNhg9r?si=7WyrDPfpQaaOON5KbGtFcQ), Acast (https://www.acast.com/socialbydefault) eller Stitcher (https://www.stitcher.com/podcast/social-by-default) Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (http://facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på på vår sajt http://socialbydefault.se. Kolla också in vårt instagramkonto (http://instagram.com/socialbydefault).