134. Oense om The Social Dilemma, och podden fyller fem år.

Vanligtvis är vi rörande överens när det gäller sociala medier, beteenden på plattformarna och den digitala utveckling vi ser. Men inte alltid. Det märkte vi efter att ha sett Netflix senaste dokumentär The Social Dilemma tillsammans, och nästan blev ovänner när vi diskuterade dokumentären efter att eftertexterna rullat klart. Varför vi tycker olika och vad vi faktiskt tycker om The Social Dilemma pratar vi om i veckans avsnitt. Vi pratar också om skärmtid, om framtid, och om lediga öron. Lediga öron som bl a låg till grund för att vi startade den här podden. 134 officiella avsnitt, över 200 000 lyssningar och podden fyller fem år. Podcasten Social by default drivs av Deeped Niclas Strandh, Social Media Responsible och Performance Marketing Specialist, SEB och Sarah Larsson Bernhardt, Head of social på SKF Group Corporate communication. Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se. Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify (https://open.spotify.com/show/7hzQ5YVQxxFZq77JsNhg9r?si=7WyrDPfpQaaOON5KbGtFcQ), Acast (https://www.acast.com/socialbydefault) eller Stitcher (https://www.stitcher.com/podcast/social-by-default) Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (http://facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på på vår sajt http://socialbydefault.se. Kolla också in vårt instagramkonto (http://instagram.com/socialbydefault).

Om Podcasten

Social by default är en podd om sociala medier som drivs av Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh. De tillhör några av Sveriges mest välrenommerade experter på sociala medier och har arbetat professionellt med sociala medier sen 2009.