56. Spaning 2017 Del 1 Om Influencers, Disposable Live Och Att Våga För Att Vinna

Våga pröva. Våga testa. I vår första podd om 2017 pratar vi om influencers: microinfluensers, community influencers och ambassadörer i det egna företaget. Personalisering handlar både om att låta människor vara varumärkets ansikte men också var i kundresan olika influencers är mest effektiva. Detta kommer vara en viktig del i årets strategiska planer. Självklart ser vi också både 360°rörligt som viktigt men framförallt hur företag och organisationer måste börja utnyttja nya funktioner i befintliga plattformar: livesändningar, försvinnande stories, botar i kundtjänst och integration mellan appar och sociala nätverk. 2017 är det år där sociala medier än mer behöver vara kärnan i kommunikationen hos företag och organisationer. Del två hittar du här https://soundcloud.com/socialbydefault/57-2017-del-2-botar-beacons-framtidens-mobil-och-kanaler-som-forsvinner Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se. Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Acast eller Stitcher Podcasten Social by default är ett samarbete mellan Knowit (http://knowit.se) och United Power (http://unitedpower.se). Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på http://Socialbydefault.se . Kolla in vårt instagramkonto (instagram.com/socialbydefault).

Om Podcasten

Social by default är en podd om sociala medier som drivs av Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh. De tillhör några av Sveriges mest välrenommerade experter på sociala medier och har arbetat professionellt med sociala medier sen 2009.