99. Rädslan för lekfullheten och stories om Almedalen

Vart har lekfullheten tagit vägen? Efter en lärarmiddag på Berghs och uppgiften att fundera över lekfullhet och marknadsföring så spann våra huvuden loss och vi pratar om allt från data som kreativitetens fiende, ängsligheten runt mätbarhet och det faktum att de mer och mer strömlinjeformade plattformarna gör att grundarna tappar sin kreativitet. Adderat till avsnittet är också en bit ur ett icke-publicerat sommaravsnitt där vi pratar om Almedalen och sociala medier - vilken bild fick man av Almedalen via sociala medier i år. Shownotes, länkar och alla avsnitt hittar ni på http://podcast.socialbydefault.se. Prenumerera på podcasten via Itunes. Ge oss gärna ett betyg och en recension! Eller följ oss på Spotify, Acast eller Stitcher. Har ni frågor till oss, eller åsikter om avsnittet? Twittra med hashtaggen #socialbydefault eller prata med oss på vår Facebooksida Socialbydefault (facebook.com/socialbydefault). Läs mer om konceptet på http://Socialbydefault.se . Kolla in vårt instagramkonto (instagram.com/socialbydefault).

Om Podcasten

Social by default är en podd om sociala medier som drivs av Sarah Larsson Bernhardt och Deeped Niclas Strandh. De tillhör några av Sveriges mest välrenommerade experter på sociala medier och har arbetat professionellt med sociala medier sen 2009.