#59 Gasa eller bromsa?

I detta avsnitt av Sökpodden börjar vi med digital marknadsföring i kristider, vi pratar om SEO-migrering och avslutar med att kalibrera attributionsmodeller. Lyssna gärna!
Avsnitt 59 av Sökpodden blev lite annorlunda. På grund av Coronasituationen sitter vi inte tillsammans när vi poddar utan vi spelar in från våra tillfälliga hemmakontor. Men precis som vanligt bjuder vi på tre ämnen:
Digital marknadsföring i kristider
Med tanke på situationen som vi alla befinner oss i just nu, var detta ämne mer eller mindre givet att ha med. Vi går igenom hur du i kristider kan tänka kring din digitala marknadsföring utifrån ett antal olika scenarier.
SEO-migreringar
Vilka är de största SEO-utmaningarna vid en sajtmigreringar? Och vad är ett rimligt mål för SEO-trafiken efter en migrering? Detta är två av frågorna som vi besvarar i detta ämne.
Kalibrera din attributionsmodell
Att hitta rätt bland alla de olika attributionsmodeller som finns är inte enkelt. Här går vi igenom en metod för att kalibrera sig fram till en bra attributionsmodell. Vi har inspirerats av följande webbinar.
Vad tyckte du om dagens avsnitt av Sökpodden? Skicka ett mail till sokpodden@pineberry.com eller skriv en kommentar nedan!
För att lyssna på avsnitt 59 av Sökpodden så trycker du på Play nedan, lyssnar via ItunesSpotify, RSS, eller andra Poddappar som Acast.
I detta avsnitt medverkar Nicklas Krus, Michael Wahlgren och Björn Bydén.

Om Podcasten

Sökpodden är en podcast för dig som gillar Google, Facebook, SEO och SEM. En gång per månad pratar vi om vad som är nytt och hett inom sök.