Vad kan marknadsförare lära sig av journalister?

Det räcker oftast inte för dagens marknadsförare att vara goda strateger. Med begränsade marknadsbudgetar och allt fler kanaler, samt ett stort behov av att uttrycka sig med innehåll har marknadsförarna i hög utsträckning även blivit innehållsproducenter. Av den anledningen har många marknadsavdelningar börjat snegla mot det redaktionella arbetssättet och försöker förstå hur man bäst ska organisera sig för att maximera produktionen av innehåll.


Vi undrade därför vad marknadsförare kan lära sig av journalister? Och för att få svar på frågan träffade vi Jesper Carlson, redaktionschef på Skandia.



See acast.com/privacy for privacy and opt-out information.

Om Podcasten

Storykits mission är att hjälpa företag och organisationer att berätta sina historier med video. Vi har byggt ett unikt videoverktyg som hjälper vem som helst att skapa snygg och effektiv video på bara några minuter. I Storykit Talks ställer vi frågor som vi vet att marknadsförare och kommunikatörer funderar på. Och vi har alltid med oss en gäst som kan ge oss de bästa svaren! Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.