Gratisjournalistiken är över – men vill någon betala?
Gratisjournalistikens tid är över och räckviddsaffären på väg att dö. Det ställer nya krav på medieföretagens digitala journalistik där det numera allt mer låsta innehållet ska attrahera folk till att vilja skaffa en digitala prenumeration. Det efter över 20 år där gratis journalistik varit normen digitalt. Hur ska mediebranschen hantera denna utmaning? Och vill verkligen tillräckligt många betala för journalistik? Hittills verkar det inte så... Dessutom pratar vi om: Aftonbladets satsning i Malmö 24Sveriges och Metros konkurser Misslyckade webbtv-satsningar Ha en god lyssning! ----------------------- Vi är tacksamma för synpunkter och feedback. Vi tar även gärna emot tips på ämnen och gäster i vår podcast. Eller så kanske du vill att vi ska komma till din arbetsplats och snacka media och kommunikation? Kontakta oss på: svenssonmattisson@hotmail.com Följ oss på Facebook: http://facebook.com/svenssonmattisson son