Kommunikationsbranschen – dessa fem saker vill vi se under 2020

Nytt år – nya möjligheter! I detta avsnittet listar vi de fem viktigaste sakerna som vi vill ska hända i kommunikationsbranschen under 2020. Saker som är viktiga för att branschen ska kunna ta kliv framåt, bli vassare och mer relevant både internt och externt. Det blir snack om marknadsföringens död, kommunikatörens vara eller icke vara i ledningsgrupper, inhouse vs byråsamarbete samt vikten av uppföljning och analys. Och så konstaterar vi att kommunikatörer måste våga ta mer plats och ha ett betydligt bättre självförtroende. Dessutom: kommer varumärken ens att spela någon roll nu när algoritmerna tar över helt? Ha en god lyssning! /Anders och Linus ----------------------- Vi är tacksamma för synpunkter och feedback. Vi tar även gärna emot tips på ämnen och gäster i vår podcast. Eller så kanske du vill att vi ska komma till din arbetsplats och snacka media och kommunikation? Kontakta oss på: svenssonmattisson@hotmail.com Följ oss på Facebook: facebook.com/svenssonmattisson

Om Podcasten

En podcast om media och kommunikation av de prisbelönta kommunikationsexperterna Anders Svensson och Linus Mattisson. Kontakta oss: svenssonmattisson@hotmail.com