"Slitna uttryck i jobbannonser sänker varumärket" – om employer branding och rekryteringskommunikation

Nu ska det handla om employer branding och alla de jobbannonser som dyker upp inom media- och kommunikationsbranschen. Inte sällan annonser som innehåller både slitna uttryck, floskler och en otydlighet kring vad det faktiskt är man söker. Och där man i de värsta fallen verkar söka en övermänniska och ett universalgeni som kan och vet allt, men som i verkligheten inte finns. Vad blir konsekvenserna av att inte lyckas med sin rekrytering och employer branding? Vad ska en bra jobbannons innehålla? Och varför behöver annonserna bli både spetsigare och ärligare? Gäster i avsnittet: Sofia Sjöström, media- och marknadsstrateg på Örebro kommun och Stefan Lundin, kommunikationschef på Geely Innovation Centre i Göteborg. Kreatörsguiden: https://www.instagram.com/kreatorsguiden/ ----------------------- Vi är tacksamma för synpunkter och feedback. Vi tar även gärna emot tips på ämnen och gäster i vår podcast. Eller så kanske du vill att vi ska komma till din arbetsplats och snacka media och kommunikation? Följ oss på Facebook: http://facebook.com/svenssonmattisson Kontakta oss på: svenssonmattisson@hotmail.com

Om Podcasten

En podcast om media och kommunikation av de prisbelönta kommunikationsexperterna Anders Svensson och Linus Mattisson. Kontakta oss: svenssonmattisson@hotmail.com