#114. Antonia Fält-Kottulinsky, Brand Manager HYROX Scandinavia
I det här avsnittet träffar vi Antonia Fält-Kottulinsky som är Brand Manager för fitnesstävlingen HYROX som nu kommer till Sverige. Stockholm är först ut 25 mars och Malmö följer den 13 maj. Därmed är Sverige nu med på kartan över länder i världen där fitnessentusiaster kan visa vad de går för i ett standardiserat tävlingsformat, och även kan kvalificera sig till internationella mästerskap. HYROX grundades 2017 i Tyskland där det första eventet lockade 650 deltagare. Sedan dess har utvecklingen gått snabbt och bara i år kommer man att arrangera 43 race i 11 länder och ta emot över 90 000 deltagare. Det arrangeras även internationella mästerskap där de bästa från respektive deltävling bjuds in. På en HYROX-tävling ställer alla upp i samma race och format. Tävlingen startar med 1 km löpning, följt av en funktionell övning. Detta repeteras åtta gånger med olika funktionella övningar mellan löppassen. Snabbast i mål vinner! Antonia har själv en gedigen bakgrund och utbildningar inom marknadsföring och PR och tävlar dessutom på allra högsta nivå inom crossfit-sporten. Läs mer om HYROX i den här artikeln. HYROX hemsida: hyrox.com Hyrox på Instagram: @hyroxnorse @hyroxworld . . . Sweaty Business: Brian van den Brink:Linkedin: @brianvdb eller Instagram: @thebrianvdb Instagram: @sweatybusinessmedia Linkedin: Sweaty Business Media Web: sweatybusiness.se