#6 Sociala mediers påverkan på arbetsgivarvarumärket

Medarbetare lever i allt högre utsträckning idag ”on display” i olika sociala kanaler – postar och sänder live från arbetsplatsen - och är sina egna varumärken. Vad kan detta få för konsekvens för arbetsgivare och är verkligen sociala media policy svaret på allt?


I veckans poddavsnitt reder Nanette, Karolina och Göran ut hur arbetsgivare ska förhålla sig till medarbetare som använder arbetsgivarens varumärke i egna sociala kanaler - och hur arbetsgivare kan ta kontroll över sitt varumärke. Vem är avsändaren av inlägg – och hur skiljer man på sitt privata varumärke och företagets? Detta tillsammans med lojalitetsplikten, yttrandefrihet och fler intressanta tankeställningar kan ni lyssna in i sjätte poddavsnittet som handlar om sociala mediers påverkan på arbetsgivarvarumärke.


Följ oss på LinkedIn: https://www.linkedin.com/company/sweden-hr-group

Vår hemsida: www.swedenhrgroup.se


Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Vill du få inblick i olika resonemang från ett organisationsutvecklande perspektiv med HR/People & Culture & arbetsrätt som fokus? I denna podd får du lyssna in på HR-experter & arbetsrättsadvokater pratar om olika fall som ligger på bordet just nu. De sitter med högst aktuella case i sin vardag som kan komma att skapa förändring i arbetslivet framöver. Podden drivs av Sweden HR group genom Nanette Brink som har lång erfarenhet av HR & organisationsutveckling från både Sverige och utomlands. 2012 grundande hon Sweden HR group som är ett konsultföretag inom organisations och HR-relaterade områden, med uppdrag från strategi hela vägen till det praktiska genomförandet.

Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.