Google Ads för B2B - 3 tips för en effektiv strategi! #24

Är Google Ads verkligen för alla bolag? Eller är det bättre att placera budgeten på andra kanaler? Vi pratar sökbeteende, sökvolym, målgrupper, enhetsjusteringar, YouTube, display, konverteringar, kundresa, micro- och macro-mål, strategi. Det är mycket att tänka på när det kommer till annonsering via Google. Vi har samlat 3 tips på vad man som B2B-bolag bör tänka igenom innan man börjar annonsera via Google Ads. Allt för att få en så effektiv strategi som möjligt! I detta avsnitt kan ni höra Fredrik Ekdahl [SEO och SEM-specialist] och ⁠Alexandra Rönndahl⁠ [head of marketing] på Topvisible, diskutera och berätta mer här! Läs gärna mer om Google Ads och digital marknadsföring här: Bygg effektiva Google Ads-kampanjer - 11 tips! 7 tips för lead generation åt B2B-företag! ⁠⁠Vad kostar Google Ads? 🔎 Har du några frågor om ämnet eller annat inom digital marknadsföring? Hör av dig enkelt till oss på: ⁠info@topvisible.se⁠ Dela gärna avsnittet med en kompis eller kollega som kanske också vill veta mer 🙌 💡 Glöm inte att prenumerera på podden så missar du aldrig ett nytt avsnitt. Tack för att du lyssnar 💜

Om Podcasten

Här får du nyheter inom Digital Marknadsföring, allt från Google, YouTube till Facebook, Instagram och LinkedIn. Vi djupdyker i Inbound Marketing, Content Marketing, pixlar, algoritmer och lyfter upp alla nya annonsmöjligheter som erbjuds. Podden drivs av den digitala marknadsföringsbyrån Topvisible.