Milstensförmåner i lojalitetsprogram

Milstensförmåner är ett relativt nytt fenomen bland lojalitetsprogram. Dessa förmåner är separata från de som normalt ingår i din medlemsnivå och ges när du har uppnått ett visst antal nivåpoäng under ditt medlemsår. Syftet med dessa är att belöna långsiktig lojalitet, bland annat till de som redan har uppnått kraven för sin medlemsnivå under innevarande är, där dessa förmåner kan utgöra en morot att fortsätta att vara lojal mot programmet. De är även till för att ge medlemmar på de lägre nivåerna en försmak av de förmåner som ingår i de högre nivåerna, i syfte att få dem att fortsätta att jobba sig uppåt i statushierarkin. I veckans avsnitt går vi igenom tre lojalitetsprogram som tillämpar milstenar och hur dessa är utformade. Vi går även igenom ett scenario hur milstensförmåner skulle se ut om de infördes hos SAS EuroBonus. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Från skaparna av Chatflights kommer MEDVIND, en podcast om att resa smartare. Reser du mycket? Samlar du poäng på ditt kreditkort? Drömmer du om att resa jorden runt i Business Class? Då är denna podcast för dig. Chatflights grundare Alexis och Jonas tar varje vecka upp nya ämnen om hur man utnyttjar varje krona och poäng till sin fördel. Det handlar om Eurobonus, Amex, lounger, destinationer, kreditkort och First Class. Allt för att du ska kunna resa bättre och smartare. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.