CNN:s Pippa Scaife avslöjar hemliga receptet till en Great Big Story
Pippa Scaife är commercial director, Emerging Brands på CNN International, där hennes uppdrag är att göra “cool stuff”, som att bygga kommersiella partnerskap för det hyllade CNN-bolaget “Great Big Story”. De lyfter fram fascinerande berättelser om människor, platser och saker som kan förändra hur vi ser på världen – och sprider historierna via streamingtjänster och sociala plattformar. Scaife är en lysande talare med en bred bakgrund från både Spotify och Playstation – och hennes superstyrka är vetskapen om hur man ska anpassa berättandet för olika typer av skärmar. I det här avsnittet: Nycklarna till att vinna ett silverlejon i Cannes.Skulle hon tacka ja till VD-jobbet på Fox News?Hur skiljer man på redaktionellt och kommersiellt innehåll i den digitala världen?Och så berättade Pippa om ett unikt Nirvanafynd hon gjorde härom veckan. Programledare: Nicklas Hermansson, head of story experience, och Ronnie Johansson, creative director, på Bonnier News Brand Studio.