Hon gör framtidens tv-reklam

Om avsnittet: Noël Paasch har gjort raketkarriär inom YouTube och Google. I dag är hon Global Creative Experiments Lead på Googles tämligen okända men hyllade avdelning Unskippable Labs. De skapar framtidens kommersiella videoinnehåll med hjälp av enorma mängder data – och innovativa experiment. Nicklas Hermansson, Head of Story Experience på Bonnier News Brand Studio, och Ronnie Johansson, Creative Director, träffar den kreativa videoproducenten för att ta reda på vilka som är nycklarna till att skapa innehåll som bokstavligen får det att vattnas i munnen på tittarna. Hur gör man “unskippande ads” – reklam som man verkligen inte vill klicka bort?Vilket är Noëls bästa Google Home-tips?Hur klarar man egentligen en jobbintervjun på Google?Och hur gick det egentligen till när hennes team hittade på ett pizzaföretag – och gjorde reklamfilmer om dem för miljontals YouTube-tittare? Programledare: Nicklas Hermansson, Head of Story Experience på Bonnier News Brand StudioRonnie Johansson, Creative Director på Bonnier News Brand Studio

Om Podcasten

Borde alla företag ha en mood manager? Hur blir man roligast i Sverige? När kommer vi att dö? Behöver man bli ett eget mediehus? Metoderna för att bli en bättre människa? Vad krävs för att skapa världens bästa organisation med 100 procent stolta medarbetare? Våra Vänner är en podcast där vi på Bonnier News Brand Studio dissekerar ämnen och trender som vi är nyfikna på och träffar människor som vi beundrar – och ber dem att avslöja metoderna och nycklarna som ligger bakom deras framgångar.