#5. Platsen

Är butiksreklam ett sätt att ”lura” den rationella konsumenten eller är det snarare finfin inspiration? I programmet reder butiksforskaren Jens Nordfält ut begreppen och berättar varför han själv undviker alla kampanjerbjudanden. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Varför köper vi så många prylar? Varför inbillar vi oss att konsument är en roll vi kan kliva in och ut ur? Hur kommer det sig att vi tror att vi är smarta och rationella när vi köper något? Hur mycket och vad kommer vi kunna konsumera i framtiden?I podden "Vi är vad vi köper", som utgår från boken med samma, namn pratar Jacob Östberg och Katarina Graffman i sju avsnitt med sju olika gäster om konsumtionskulturen.Gäster: Magnus Söderlund, Rebecka Lennartsson, Jennie Johansson, Staffan Bengtsson, Jens Nordfält, Sofie Saberski, Niels Riese.Ljudproduktion: Kjelleman produktion ABJingel: Marcus HanserEn podcast från Mondial Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.