Podcast-intervju med Ewa Lagerqvist, vd på det statliga marknadsföringsbolaget Visit Sweden

. Hennes uppgift är att locka hit utländska turister. Förra året blev det 17,5 miljoner gästnätter som är den valuta Visit Sweden använder. De stora länderna var Norge, Tyskland, Danmark, USA och UK. Tidigare delades ansvaret för Visit Sweden mellan staten och näringslivet. Men från och med årsskiftet är staten ensam huvudman för Visit Sweden. Budgeten är drygt 120 Mkr och ungefär 30 procent av pengarna går till digital annonsering utomlands.Även under coronakrisen fortsätter man att hålla drömmen om Sverige vid liv. Men vissa aktiviteter är pausade eller uppskjutna i månader eller upp till ett år. Men man är på tårna när det börjar att öppna upp.  Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Viggo Cavling är handelsresande i det talade, skrivna och digitala ordet. Chefredaktör på Travel News sedan februari 2018. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.