104. Om hållbara samarbeten och vikten av flera inkomstben med Hanna Wendelbo

När Hanna Wendelbo gästade podden för två och ett halvt år sedan hade hon gått från toppen av karriärstegen på ett av Sveriges största tapetföretag till att bli egenföretagare med blomsterpill bland tjänsterna. I det här avsnittet pratar vi om Hannas kärlek till mönster, blommor och tapeter, om hållbara och framgångsrika samarbeten, och att hon idag känner sig bekväm med att kalla sig för influencer. Vad är en influencer? Och vem kan kalla sig för influencer?   Vi pratar också om vikten av att inte enbart ha reklamsamarbeten som sin enda inkomstkälla och Hanna delar med sig av hur hon har format sin business så att den står på flera olika inkomstben. Vi gräver ännu en gång ner oss i annonsmärkning och reklam i sociala medier – vad gäller egentligen när man gör reklam för sina egna produkter på Instagram?  

Om Podcasten

Flying Solo, av och med Linda Hörnfeldt, är podcasten för soloföretagare som vill bygga ett hållbart och meningsfullt företag med hjälp av sitt personligt varumärke och smarta sociala mediestrategier. Linda Hörnfeldt, digital entreprenör och grundare av den branschledande utbildningen Social Brand Lab, guidar lyssnarna genom konkreta tips, insikter och inspiration för att ta nästa steg i sitt företagande. Med över ett decennium av erfarenhet hjälper Linda dig som soloföretagare att äga din plats, ditt varumärke och bygga en business som inte bara växer, utan som också känns rätt i hjärtat och gör skillnad. Om du vill skapa ett företag som ger dig frihet och kraften att göra din grej, då har du kommit helt rätt. Nu kör vi!