119. Att vara sitt varumärke med Elin Skoglund

Elin Skoglund har bloggat sedan 2009 då hon var 14 år gammal och var "hjärtekrossad över någon kille och ville skriva av mig". Med ett självförtroende som inte gick av för hackor och en stor dos driv placerade hon sig själv i epicentret av Göteborgs bloggvärld och var sedan med och utvecklade Nouw dit hon värvade profiler som Moa Mattson och Matilda Djerf. Hon säger säger själv att hon blev som "bloggarnas mamma".   Hon berättar om hur hon som ung bloggare ringde Hugo Rosas och krävde betalt, om det där promenadtipset och hatstormen som följde och hur provocerande hennes lägenhetsrenoverande verkar vara hos skvallerbloggarna.   Vi pratar också om hennes utmattningsdepression, hennes inredningsbusiness och hur hon älskar att sälja och sälja in sig själv. Samt - Elins bästa tips till nya influencers och detaljer kring hur hon tänker när hon sätter sina priser.

Om Podcasten

Flying Solo, av och med Linda Hörnfeldt, är podcasten för soloföretagare som vill bygga ett hållbart och meningsfullt företag med hjälp av sitt personligt varumärke och smarta sociala mediestrategier. Linda Hörnfeldt, digital entreprenör och grundare av den branschledande utbildningen Social Brand Lab, guidar lyssnarna genom konkreta tips, insikter och inspiration för att ta nästa steg i sitt företagande. Med över ett decennium av erfarenhet hjälper Linda dig som soloföretagare att äga din plats, ditt varumärke och bygga en business som inte bara växer, utan som också känns rätt i hjärtat och gör skillnad. Om du vill skapa ett företag som ger dig frihet och kraften att göra din grej, då har du kommit helt rätt. Nu kör vi!