Hur AI revolutionerar företag och kundupplevelser med Amer Mohammed

Vad är artificiell intelligens (AI) och hur kommer den att påverka beteendemönster i de kommande åren?Amer Mohammed, entreprenör och framtidsvisionär, förutspår hur AI kommer att utvecklas under de närmaste fyra åren och hävdar att AI kommer att bli lika självklart som elektricitet är idag.När det gäller att implementera AI i en organisation är det viktigt att komma ihåg att AI inte utgör en magisk lösning på alla problem. Istället bör AI användas för att lösa specifika problem och tränas med specifik data. Genom att sätta tydliga ramar, följa upp och optimera regelbundet kan processer och kundupplevelser förbättras. Det är också viktigt att förstå var det uppstår irritation i kundupplevelsen och var man kan erbjuda faktiskt värde, snarare än att fokusera på vilket verktyg som används. Således är det viktigt att hålla sig uppdaterad om ny teknik och kontinuerligt fråga sig själv: "Kan detta användas för att lösa problem eller minska irritation för mina kunder?"I detta avsnitt delar Amer med sig av hur AI kommer att utvecklas och hur företag bör förbereda sig för att hänga med i denna utveckling. Han diskuterar bland annat:Hur AI kan fungera som en spåkula.Vikten av att vara kanaloberoende och hur AI passar in i en omnikanalstrategi.Hur ny teknik integreras i kundvärdekedjan och kundupplevelsen.Idag handlar det inte bara om vad företag säljer - det handlar om att använda AI och ny teknik för att lösa problem, förenkla processer och förbättra kundupplevelsen.Lyssna på avsnittet för att ta en titt i spåkulan och utforska framtiden med AI!Du kan kontakta Amer här:https://www.linkedin.com/in/iamer/Titta på avsnittet på YouTube här: https://youtu.be/i043mZFqHmQWowpodden i samarbete med Connectel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Sveriges första podd om service med serviceproffset Emilie Loman!Med nyfikenhet i kombination med egna erfarenheter och toppat med olika spännande gäster avhandlas det på cirka 15-30 minuter per avsnitt ämnen inom service och kundupplevelse, ämnen med hög igenkänningsfaktor som många av oss kan ta till sig av. Det räcker inte med att bara ge bra service längre utan du behöver ge wowservice för att behålla dina kunder och sticka ut.I Wowpodden får du inspiration, värdefulla tips och erfarenheter från hur det fungerar i praktiken kombinerat med fakta och forskning för att du ska kunna skapa magiska kundupplevelser!Wowservice - Skapar kunder som köper mer och berättar om er för fler!  Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.