Johan Laudon, NPS-expert på MarketDirection, om NPS och hur man kan arbeta med det som verktyg för kundlojalitet!
Idag räcker det inte längre med att ha nöjda kunder utan du behöver skapa lojala kunder som blir ambassadörer för ert eller ditt företag. Ambassadörer som berättar om och rekommenderar er till fler.Genom att arbeta med NPS som verktyg kan du effektivt identifiera de delar i kundupplevelsen som påverkar kundlojaliteten och arbeta med det som ger störst effekt på lojaliteten.I detta avsnitt bjöd vi in Johan Laudon, NPS-expert på MarketDirection, för att djupdyka i ämnet.Vi pratar bland annat om:Vilka generella trender som finns i vad som gör kunderna lojala.Hur man bör mäta NPS, vad fördelarna är med att mäta och vad det finns för fallgropar att undvika.Hur man får med sig medarbetarna i NPS-arbetet.Lyssna på när Johan Laudon, NPS-expert på MarketDirection, delar med sig av konkreta exempel, strategier och lärdomar för hur de organisationer som lyckas bäst med sitt NPS-arbete gör.Du kan kontakta Johan här:https://www.linkedin.com/in/johanlaudon/Wowpodden i samarbete med Connectel. Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.