Ledarskapsspecial med Susanne de Boer, del 3 av 4.

Är några av kunderna missnöjda? Ja, det får “ni på Kundservice lösa! - Hur svårt kan det vara?”Känns det som att man tycker att det är kundservice fel att kunderna ringer och att din organisation får städa upp och försöka lösa sådant som inte fungerar?Det kan vara ensamt att vara kundservicechef när företagets ledning ser kundservice som ett nödvändigt ont, ett kostnadsställe, som reaktivt ska lösa alla problem.Kanske är kundservice inte ens representerad i ledningsgruppen och samtidigt förväntas din organisation trolla bort allt kundmissnöje och alla företagets processbrister. Hur gör du då för att ta dig in på ledningsgruppens agenda och få det du behöver, för att ni tillsammans ska skapa bättre kundnöjdhet och satsa mer på kundservice?I det här avsnittet går Joakim, Emilie och Susanne igenom konkreta aktiviteter du som kundservice chef kan ta till för att engagera ledningsgruppen, få det du vill ha och skapa insikt om att Kundservice är företagets guldgruva och lojalitetsmotor! Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.

Om Podcasten

Sveriges första podd om service med serviceproffset Emilie Loman!I Wowpodden möter Emilie personer som inspirerar henne och som delar den gemensamma passionen för wowservice. Tillsammans utforskar de vad som krävs för att inte bara ge bra service utan wowservice - Service som skapar lojala kunder och bygger starka varumärken. Ämnena berör allt från hur du skapar en vinnande servicekultur, höjer medarbetarnas engagemang till hur du ökar kundnöjdheten.Varje avsnitt är ca 15-30 minuter och fyllda med inspirerande berättelser, praktiska tips och tankeväckande insikter. Allt från vardagliga wow-ögonblick till ögonblick som verkligen testar gränserna. Från forskning till konkreta verktyg som kan ta din service till nästa nivå.Följ med på resan och låt dig inspireras av samtal mellan människor som brinner för att skapa magiska kundupplevelser inifrån och ut.Wowservice - Skapar kunder som köper mer och berättar om er för fler!  Hosted on Acast. See acast.com/privacy for more information.