Autentiskt arbetsgivarvarumärke – varför spelar det roll? #126

I en tid där transparens och trovärdighet blir allt viktigare för att attrahera rätt medarbetare, är autenticitet en avgörande faktor i employer branding arbetet. Men hur många företag lyckas leva upp till det? I det här avsnittet pratar jag med Fabian Åhlin om hur arbetsgivare kan bygga ett genuint varumärke, rekrytera rätt personer och skapa en bättre kandidat- och medarbetarupplevelse. Vi diskuterar också hur energibranschens ökade komplexitet påverkar efterfrågade förmågor och hur balansen mellan hårda och mjuka kompetenser kan forma framtidens arbetsliv.

Om Podcasten

Världen förändras och blir alltmer komplex. Vi befinner oss i ett paradigmskifte där organisationer behöver tänka och arbeta på nya sätt för att överleva. Ett agilt tankesätt kan hjälpa oss att anpassa oss till en föränderlig kontext. Hur gör vi det i praktiken? Kan HR (och ledare) bidra till den nya generationens organisationer? Kan vi driva utvecklingen och hur skall processerna se ut i framtiden? I varje avsnitt gästas programledaren Frida Mangen av intressanta personer inom området som hon hoppas kan hjälpa henne att hitta svaren och pusselbitarna.